Про мене
Вчені-біологи
Точний час
Вчені-хіміки
Календар подій
Календар України
Періодична система
Калькулятор

Вхід на сайт
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Опитування
Чи знайшли ви корисну інформацію в моєму блозі?
Всього відповідей: 26
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Ігрові моменти на уроках хімії

 

ЗАДАЧІ ДЛЯ ТИХ, ХТО НЕ БАЖАЄ ВИВЧАТИ ХІМІЮ

 

   Хімія серйозна наука, але і з нею, здається, можна пожартувати.  

 

Спробуйте дати свій варіант відповіді на кожну задачу.

 

ЗАДАЧА № 1

   Чи можна вивчати хімію, прогулюючи уроки, лежачи на дивані, ласуючи смачними бабусиними пиріжками, та ще вкрившись при цьому тепленькою ковдрою з головою?

 

 Відповідь. Можна. Хімія супроводжує нас скрізь, в тому числі і під ковдрою. Якщо вкритися ковдрою з головою і при цьому не забувати регулярно дихати, то через деякий час весь кисень, що містився в повітрі, перетвориться у вашому організмі на вуглекислий газ. Щоб ви не задихнулися, вам прийдеться швиденько вилізти з-під ковдри і побігти до школи, в хімічний кабінет, де завжди так багато свіжого повітря.

 

ЗАДАЧА № 2

   Що таке хімія? Кому вона така отруйна і важка потрібна? Для чого вона захаращує ваш мозок якимись формулами та рівняннями?

   Відповідь. Мавпа, наприклад, знає, що натуральний банан – це смачно і корисно, а восковий муляж банана їсти не можна. Таким чином навіть тварини пізнають оточуючий світ. Людині теж потрібно вірно орієнтуватися в оточуючому її світі, ось чому корисно вчитися, в тому числі і хімії.

 

ЗАДАЧА № 3

   Вася придбав порцію морозива. Бачить: назустріч чимчикує Петрик. Вася негайно заховав морозиво в кишеню. За той час, коли Вася і Петрик поговорили про те, про се, у Васі морозиво розтануло і потекло прямо в нові джинси. Чи можна назвати те, що трапилося із морозивом і джинсами фізичними явищами, а Васю і Петрика друзями?

   Відповідь. Можна. Морозиво було тверде і холодне, а стало рідке і тепле. Джинси були нові і сухі, а стали брудні і мокрі. Однак, якщо Вася додумається зняти джинси, викрутити їх, зібрати рідину у склянку і знову її заморозити, то рідина замерзне, ставши твердим і холодним морозивом. А якщо у Васі вистачить розуму випрати і випрасувати джинси, то вони знову стануть сухими і приємними. Будемо сподіватися, що, можливо, і мама нічого не помітить. І, нарешті, ніхто не дізнається, що Вася – маленький «жаднюга», а Петрик не справжній друг, бо чому він робив вигляд, що не помічає явищ, які відбувалися в кишені Васі? Запам’ятай! Морозиво – фізичне тіло, яке краще за все зберігається в холодильнику, а не в кишені джинсів.

 

ЗАДАЧА № 4

   На першому уроці хімії учитель сказав Васі: «Ніколи не куштуй речовини, які знаходяться в хімічному кабінеті школи!». Вася зробив вигляд, що він цього не чув і заліз язиком в пляшку з сульфатною кислотою. В результаті язик спочатку розпух, потім вкрився пухирями, потім сильно почорнів.. Васі було дуже боляче  попросити учителя повторити ще раз те, що він мав запам’ятати на першому уроці, Вася вже не міг. Чи можна вважати Васю хіміком за умови, що він не знає властивостей сульфатної кислоти?

   Відповідь. Можна. Тому що Вася навіть ціною втрати свого язика дослідив деякі хімічні властивості сульфатної кислоти. Але Васю не можна віднести до розумних хіміків. Розумні хіміки спочатку вивчають речовини теоретично або консультуються у спеціалістів, а лише потім куштують те, що можна на язик. Завдяки властивостям сульфатної кислоти Вася став тихим і слухняним хлопчиком. Підтверджує це той факт, що язик (фізичне тіло) при взаємодії з кислотою утворив пухирі, почорнів (змінив колір). Запам’ятай! Не будь Васею, спочатку вивчай хімію, а тільки згодом куштуй її на язик.

 

ЗАДАЧА № 5

 

  1.    Вася з Петриком, як завжди, бешкетували в шкільній їдальні. Вася насипав у чай Петрику солі, а Петрик у чай Васі перцю. Як хлопцям попити чаю?

 

   Якщо ж Вася і Петрик не знають, як очистити чай від солі і перцю, пропоную звернутися до підручника «Хімія» за 7 клас, розділ «Способи розділення сумішей».

 

ЗАДАЧА № 6

   Мама почула і побачила по телевізору поради МНС України: «Не довіряйте дітям сірники!». Які хімічні реакції не зможе здійснити Вася після того, як мама довірилася МНС?

   Відповідь. Вася не зможе здійснити жодної реакції горіння:

  1. Він не зможе запалити газ на кухні, і йому прийдеться їсти холодний суп на обід.
  2. Він ніяк не зможе закурити, що позитивно вплине на його здоров’я.
  3. Він не зможе спалити свій щоденник, а тому мамі стануть відомі усі його шкільні витівки. 

   Запам’ятай! Якщо мама заховає сірники, ти не сумуй. У мами Петрика немає поганої звички дивитися рекламні паузи по телевізору. Холодний суп можна підігріти на електричній плиті, не користуючись хімічною реакцією горіння. А щоденник не треба спалювати, тому що він пам’ятник історії!

 

ЗАДАЧА № 7

 

   Вася придбав нову авторучку. Під час уроку, коли Вася висів догори ногами на дереві, ручка протекла прямо на джинси і на дерево. Що треба зробити Васі, щоб:

  1. Не сильно забруднити чорнилом дерево.
  2. Не дати мамі здогадатися про факт пропуску уроків.
  3. Отримати від мами Петрика гроші на морозиво.

   Відповідь. Васі потрібно негайно злізти з дерева і відправитися прямо до кабінету хімії. Попросити у вчителя хімії лимонної кислоти і провести реакцію знебарвлювання чорнильних плям. Примусити Петрика вивчити параграф підручника «Значення хімічних реакцій в житті людини».   Педагогічна порада для Васі: «Вася, для більшого ефекту при відповіді Петрика на питання про значення хімічних реакцій в житті людини, розкажи про те, як ви разом з учителем хімії виводили чорнильні плями з твоїх багатостраждальних джинсів».

 

   Тепер, можливо, і вам захочеться придумати свої веселі задачі про юних шибеників Васю і Петрика та найцікавішу у світі науку хімію, яку вони так активно вивчають. Бажаю вам творчих успіхів і чекаю нових історій про Васю і Петрика!  До нових зустрічей на уроках хімії і не тільки.

 

 

Завдання з органічної хімії

 

Завдання

І варіант

ІІ варіант

ІІІ варіант

ІV варіант

1.     Написати  молекулярну  і структурну  формулу…

 

 

етанолу

 

гліцерину

 

 

 

 

оцтової кислоти

 

етилену

2.     До якого класу сполук належить?

Написати загальну формулу.

етанол

гліцерин

 

Оцтова кислота

етилен

3.     Фізичні властивості.

 

етанолу

 

 

 

гліцерину

 

 

 

оцтової кислоти

етилену

4.     Застосування.

 

 

етанолу

 

 

 

гліцерину

 

 

оцтової кислоти

етилену

5.     Написати рівняння реакцій … 

 

 

 

 

 

Назвати утворені речовини.

з:

a)    киснем.

б)    натрієм.

в)    НВr.

г) оцтовою кислотою.

з:

а)киснем.

б) натрієм

в)    НВr.

г)    NaOH

д)нітратною кислотою.

з:

а)киснем.

б)  магнієм.

в)    NaOH

г)  СІ2.

д)бутанолом

з:

а)киснем.

б)хлором.

в)    НВr.

г) воднем.

 

6.     Розв’язати задачу:

 

 

 

 

Який об’єм водню (н.у.) виділиться при взаємодії 200 г етанолу з натрієм ?

 

 

 

 

 

Який об’єм водню (н.у.) виділиться при взаємодії 200 г гліцерину з натрієм ?

 

 

 

 

 

Який об’єм водню (н.у.) виділиться при взаємодії 300 г розчину оцтової кислоти (з масовою часткою кислоти 80 %) з магнієм?

Який об’єм водню (н.у.) необхідний для взаємодії  з 200 г етилену ?

 

 

 

Завдання

І варіант

ІІ варіант

ІІІ варіант

ІV варіант

1.     Написати  молекулярну  і структурну  формулу…

 

 

етанолу

 

гліцерину

 

 

 

 

оцтової кислоти

 

етилену

2.     До якого класу сполук належить…

Написати загальну формулу.

Оцтова кислота.

Етанол.

Ацетилен.

Гліцерин.

 

 

 

3.     Фізичні властивості…

ацетилену.

 

 

оцтової кислоти.

Гліцерину.

 

 

 

Етанолу.

4.     Застосування…

 

Гліцерину.

 

 

 

Ацетилену.

 

 

Етанолу.

Оцтової кислоти.

5.     Написати рівняння реакцій … 

з:

а)киснем.

б)    хлором.

в)    НВr.

метану

етилену

ацетилену

етанолу

6.     Розв’язати задачу:

У вуглеводні масова частка Карбону  –

 

Відносна густина цієї речовини  за…

 

 

Визначити формулу та вказати,до якого класу вона належить.

82, 76 %

 

 

 

92,3 %

 

 

85, 7 %

83,33 %

За повітрям = 2.

 

 

 

За киснем =  2,4375.

За воднем = 21.

За воднем = 36.

 

 

 

Молекулярна формула ?

 

 

     1.     Назвіть речовини за м/н номенклатурою:

а) СН3 — СН2 – СН2— СН2— СН2 – СН2—ОН

б) СН3 — СН – СН2— СН2 —ОН
                  |

                 СІ

в) СН3 — СН2 – СН2—  СН2 – СООН

2.     Напишіть структурні формули таких сполук:

а) пропіловий  естер пентанової кислоти;

б) 2,3 –диметилгептанол -2;

в) 2-бромпентанова кислота.

3.     Закінчити рівняння реакцій, назвати сполуки:

а) СН3СООН + КОН→

б) С2Н5ОН + НСООН →

в) ) С3Н7ОН + С2Н5СООН →

4.     Обчислити масу естеру, що утвориться при взаємодії 176 г бутанової кислоти з метанолом.

 

ХІМІЯ

Інструкція до практичної роботи №2 (9 клас) "Реакції йонного обміну в розчинах електролітів"
Інструкція до практичної роботи №3 (9 клас) "Розв'язування експериментальних задач"
Інструкція до практичної роботи №4 (9 клас) "Властивості оцтової кислоти"
Інструкція до практичної роботи №5 (9 клас) "Розв'язування експериментальних задач"
Тестові задання з теми "Початкові хімічні поняття"
Тестові задання з теми  "ПСХЕ. Будова атома"
Тестові задання з теми " Хімічний зв'язок"

Тестові задання з теми "Окисно-відновні реакції"
Тестові задання з теми "Розчини"
Тестові задання з теми "Вуглеводні"
Тестові задання з теми "Оксигеновмісні органічні сполуки"
Тестові задання з теми "Вуглеводи"
Тестові задання з теми "Нітрогеновмісні органічні сполуки"

 

ПРОГРАМА ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ З ХІМІЇ 2015

ХАРАКТЕРИСТИКА СЕРТИФІКАЦІЙНОЇ РОБОТИ З ХІМІЇ 2015 р.
 

ЗНО_хімія_2009